tisdag 20 december 2016

Business Class


Om man har turen att åka Business Class på flyget så märker man snart ett märkligt beteende.
Det ligger skräp och tidningar överallt. Mer än vad som finns i Turistklass.
Man kan ju tro att de som reser i Business är frekventa resenärer och är vana vid proceduren. Men det verkar inte vara så.

När flygplanet landat och rullar fram mot gate så uppstår en stress hos passagerarna.
Sen stannar flygplanet en bit FÖRE gaten. Då ställer sig alla upp och börjar slita i bagaget.

Det hjälper inte mycket att flygvärdinnorna ropar att alla MÅSTE sätta sig, och att ”vi är inte framme än”. Folk står upp ändå och ser stressade ut.
VARFÖR? Ingen kan ju kliva av ändå – eller kanske det går att hoppa ut?

Man tycker att vana resenärer borde kunna rutinen, men icke.
Jag provade en gång att bara sitta kvar, och ta det lugnt. Då satt jag vid gången, och passageraren innanför höll på att få spel. ”Vi har landat!” skrek han och tittade på mig, trots att gången var full, och jag kunde inte komma ut, även om jag ville det.

Ett märkligt beteende är det i alla fall, kanske något för psykologer att studera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar