tisdag 20 december 2016

På vägarna


Sitter man i sin bil och kör, så kommer det ALLTID någon som lägger sig ett par meter bakom min bil.
Skulle jag av någon anledning bromsa hårt så smäller det ju! Då blir jag påkörd!!
Man kan inte tycka att en billängds avstånd räcker… Eller?

Kommer någon och kör om så svänger de in alldeles framför min bil. Perfekt när dubben släpper från däcket!

Man kan irritera sig på mycket, men VARFÖR svänger folk in så snabbt de kan, även om det är tomt i omkörningsfilen, både framför och bakom bilen? Och på motorväg?

Ett liknande fenomen finns om man ligger kanske 100 meter bakom en annan bil, också på motorväg. Då kommer en bil och kör om mig, går in alldeles framför och går sen ut igen och kör om bilen framför. VARFÖR?
Snacka om slalom. Eller är det Anja Persson som är ute och åker?
Tydligen så är det väldigt otäckt att ligga i omkörningsfilen, även om den är tom.

Det är i alla fall irriterande, och inte trafiksäkert.
Förr i tiden fick man lära sig att man skulle se hela bilen man körde om, i innerspegeln, innan man svängde in.
Men det var då det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar